Articolul de mai jos este publicat inainte ca DENSO sa lanseze acest program REMAN, cu piese originale. Efectiv, continutul articolului se mentine in sensul ca o reparatie originala DENSO se face cu….PIESE ORIGINALE. Injectoarele reparate se livreaza in cutii DENSO albastre, cu mentiunea DENSO GENUINE REPAIRED, piesele originale fiind interzise comercializarii. Exista in continuare posesori de masina care doresc injectoare noi, pentru acestia articolul de mai jos avand rol minim educativ deoarece pe piata au patruns injectoare clonate china.
Nu faptul ca noi comercializam aceste injectoare ma face sa fac urmatoarele precizari ci, lipsa de respect a celor care “carpesc” aceste injectoare fara sa le mentioneze clientilor adevarul pentru a-i lasa sa decida.
Firma denso nu ofera piese de schimb pentru repararea injectoarelor. Singurii care fac remanufacturari de injectoare sunt ei, ca fabrica, calitatea celor remanufacturate fiind aceeasi ca la cele noi. Calitatea este asigurata in mare proportie de piesele utilizate dar si de verificarile de uzura efectuate pe bancuri speciale, care au un pret de achizitie de peste 200.000 euro.
In acest moment, companii din china au reusit sa cloneze aceste piese componente ale injectoarelor. Binenteles, exista si companii din Italia care le realizeaza in china, fapt care nu schimba cu nimic calitatea pieselor. Va promit ca voi reveni cu exemple concrete pentru a nu fi judecati de subiectivism. Chiar eu personal am insitat la o firma din italia sa imi dea datele de contact ale unui colaborator din Romania pentru a verifica daca piesele sunt calitative sau nu, daca reparatia este de lunga durata sau nu. Raspunsul a fost urmatorul: politica firmei noastre interzice acest lucru. Imediat mi-am adus aminte de clonele sculelor de diagnoza din china….mereu erai primul din Romania care cumparau de lei, politica firmei era aceeasi..etc. Politica firmei mele este urmatoarea: cea mai buna reclama este un client multumit. De foarte multe ori este mai simplu sa dau numarul de telefon al unui client deja existent, unui nou.
Zilele trecute, un proprietar de ISUZU TURQUOISE mi-a solicitat 2 injectoare noi. Desi a fost avertizat ca injectoarele denso de pe aceste minibuze nu se repara, a vrut sa incerce. L-a bucurat si faptul ca reparatorul i-a promis ca utilizeaza piese originale. Garantie…..6 luni. Eu cand vad un termen de garantie imi aduc aminte de calculatoarele de opel Isuzu 1.7 dti, la care se oferea garantie trei luni…apoi un an…dar asta nu inseamna ca masina merge sigur aceasta perioada sau…cel putin aceasta perioada, ci doar faptul ca in aceasta perioada se schimba gratuit. La opel in schimb sunt doar 4 suruburi si in 10 minute masina va functiona din nou. La alte masini, manopera de inlocuire a injectoarelor este mult mai mare, nepunand la calcul ca injectoarele denso trebuie codate cu o scula de diagnoza adecvata.
Sa revenim..deci….reparatia unui injector de Isuzu turquoise a fost 700 de lei, garantia 6 luni si dupa 3 luni de zile, cca 12.000 km, injectoarele au cedat. Pretul unui injector original este de 300 euro, adica dublu fata de o “carpeala” romaneasca. Nu cumva zicala veche ….SUNTEM PREA SARACI CA SA CUMPARAM PRODUSE PROASTE….a fost uitata? Ca si la calculatoarele de opel fac urmatoarea precizare: singurii oameni multumiti in urma repararii injectoarelor denso sunt cei care….fac aceasta operatiune si nu utilizatorii.
Era o gluma celebra….un doctor intreaba un vanzator ambulant de ierburi medicinale daca acestea au vreun efect anume. Vanzatorul, batran respectabil, raspunde sincer: binenteles, fetei mele i-am cumparat casa, ginerelui masina, etc….
Tot ce vreau de la reparatorii denso din Romania este corectitudinea. Spune-i omului corect in fata ca un injector nou costa suma x, o reparatie dar cu piese y, mai putin calitative costa atat. Lasa-l sa decida singur, nu il minti. Eu am deja cazuri concrete, cu numere de telefon. Cine nu crede veridicitatea celor de mai sus, este rugat sa ma contacteze. Ii pun la dispozitie informatiile necesare pentru a putea sa se informeze corect.
Fac din nou un apel la posesorii de masini cu injectie diesel denso: colaborati cu noi. Sigur dumneavoastra cunoasteti posesori de masini identice si ii puteti sfatui. La o a doua comanda la noi, pretul scade. Chiar daca nu faceti asta pentru bani, va vom oferi cadouri in regulatoare de presiune, etc. Ajutati-ne sa ajungem direct la posesorii de masini, in felul acesta preturile de vanzare pot scadea vertiginos.
Incepand cu luna august, pentru clientii nostri sau membrii retelei, vom testa injectoarele denso gratuit. Decizia vine in urma multor solicitari ale celor care au motoare 1.7 cdti cu injectie denso si care nu au rezolvat problema pierderilor de putere prin schimbul regulatorului de presiune. Repetam, nu este o oferta publica. Vom ajuta doar pe cei care au mai lucrat cu noi, avand in vedere faptul ca au avut incredere in firma noastra si au ramas alaturi. Bineteles, vom testa orice injector denso, pentru opel, ford transit, Mitsubishi, Toyota, Isuzu, komatsu, hitachi, case, etc.
In ultima vreme a crescut numarul reparatorilor de injectoare denso, cu preturi de la mici la mari. Pentru a incerca sa va conving inca o data asupra faptului ca printr-o reparatie aruncati jumatate din valoarea unui injector nou, fac un efort si va prezint o diferenta esentiala a pieselor, vizibila. Va repet, firma denso nu comercializeaza piese pentru repararea injectoarelor, cel mult colecteaza injectoarele si le remanufactureaza la fabrica, pretul celui remanufacturat scazand cu 25-30% fata de unul nou. Ele se pot gasi pe piata dar numai la firmele specializate din china. Exista si cateva firme europene dar surpriza….au sucursale in china, deci….no coment!!!
Priviti cu atentie piesele de mai jos si remarcati culoarea gri a acestora. Multi dintre reparatori afirma cu mandrie ca au ei un furnizor cu un stoc de piese denso…uitate intr-o magazine…etc…Fiind originale, trebuie sa fie identice cu cele noi, corect? Firma denso nu are 2 tipuri de piese….pentru injectoare noi si pentru cele care trebuie reparate, nu are 2 calitati, proasta si buna….aviz amatorilor care tot dau vina pe calitatea lor slaba neglijand calitatea carburantului.
Injectoarele pentru care voi face exemplificarea sunt destinate Toyota hilux 2007. Le-am primit de la un client care a reusit si parcurga 4000 km cu ele reparate. Din fericire, la acest model, detinem pe stoc mereu 4 bucati si va putem prezenta imagini prin comparatie.
Observati ceva ciudat la cele 2 injectoare??? Cel de deasupra, nou original, are spre varf o piesa gri, ca mai sus. Acolo este celebra diuza care pulverizeaza motorina. Daca reparatia se executa cu piesa originala denso, oare nu ar avea aceeasi culoare?
La majoritatea injectoarelor de generatie noua, puteti utiliza exemplul de mai sus pentru a stabili daca injectorul este original, atunci cand il cumparati din reteaua ..SECOND HAND!!! Daca mai este si reparat, afacerea este buna doar pentru…vanzator!!!
Chiar si de proasta calitate, piesele comercializate de diversi sunt totusi scumpe, profitul reparatorului fiind numai daca este asigurata neintoarcerea clientului in perioada de garantie. In cele mai multe cazuri, daca se produce revenirea, reparatorul da vina pe carburant sau pe o montare cu impuritati pe…maini!!! Nu radeti dar acesta este adevarul grait de cativa prestatari…
In concluzie, ganditi de 2 ori cand ajungeti la schimbarea injectoarelor. Nu va grabiti si ganditi-va cat timp vreti sa mergeti cu masina.
Datorita faptului ca la denso carpeala nu este asa de ieftina ca la bosch, piata second hand a inflorit. Perfect insa….ceea ce nu intelege cumparatorul este ca si cele second, pot fi la fel de uzate ca ale masinii lui. Trebuie testate pe banc inainte de achizitionarea lor, aceasta find o conditine necesara si nu suficienta. La unele injectoare, de ex OPEL, este foarte greu sa deosebesti unul reparat cu piese china de unul original, deoarece culoarea pieselor distinctive se aseamana. In acest caz, decizia va apartine sau contactati-ne!!!