Testarea injectoarelor denso

In cei 6 ani de lucru cu denso am cheltuit multi bani pe informatii ca sa inteleg ce se intampla tehnic la acest sistem de injectie. Am vrut sa inteleg cand un injector se poate considera uzat, cand o pompa are uzura. In ultima vreme opelurile cu motoare Isuzu sau chiar si masini mai scumpe, L200–de ex–incep sa solicite din ce in ce mai multe injectoare. Majoritatea folositorilor de testere dau verdict clare la o simpla diagnoza: INJECTORUL 3 ESTE DEFECT….dar celelalte mai merg. As vrea sa inteleg cum a concluzionat prietenul nostru care a facut diagnoza pentru a vedea daca intr-adevar stie ce spune sau se bazeaza pe similitudini sau….AUZITE!!!

Testarea efectuata cu ajutorului unui tester este o testare dinamica. Daca valorile sunt exagerat de mari si aici ma refer la compesantiile injectoarelor, atunci concluzia este clara: INJECTOR UZAT. Ce te faci insa daca valorile sunt diferite?? Schimbi doar un injector si vezi noile valori? Apoi schimbi altul si tot asa??? Nu este mai recomandat sa convingi posesorul sa purceada la un test pe banc la care sa solicite FISA??? Vreau sa putem intelege si noi acele valori ca sa decidem daca merita sa investim in piese noi sau second, sau sa ne lasam in seama unui priceput care isi asuma riscul de a suporta pierderile de manopera in cazul in care masina se strica curand.

Iata un model de fisa banc:

constatare injectoare isuzu-turquoise-euro-3

constatare injectoare opel

constatare injectoare toyota

toyota-7800

turquoise-euro4

Testarea a fost facuta cu HARTRIDGE HH701 + IFTC.

O testare facuta cu o pompa de presiune manuala si o aruncare de privire la cum pulverizeaza injectorul, nu este concludenta. Banc DENSO din pacate nu exista in Romania. Exista si bancuri concurente care au o baza de date dinamica, adica valori ale injectoarelor la presiuni diferite (echivalente cu turatii diferite ale masinilor). Indiferent cum, solicitati aceasta fisa pentru a putea stabili gradul de uzura al injectorului si cum se poate imbina cu uzura celorlalte.