diferente motorizari opel astra j, 1.7 diesel
Am decis sa postez aceste diferente deoarece in ultima perioada m-am intalnit cu posesori care nu au habar de ce model de motor are masina si incep sa comande piese sau sa investigheze problemele pornind de la detalii gresite.
- Motorizarile de 1.7 DTJ si DTR au fost in dotare intre anii 2009-2012, le numim categoria 1.
- Motorizarile de 1.7 DTE, DTC, DTS, DTF intre anii 2012-2014, le numim categoria 2.
Diferentele care ne intereseaza sunt urmatoarele
- La opelurile din categoria 1, NU AVEM POMPA DE MOTORINA IN REZERVOR. La schimbarea filtrului de motorina se impune amorsare cu elemente auxiliare gen pompa electrica, etc. La opelurile din categoria 2 avem pompa in rezervor dar nu functioneaza la orice punere a contactului. Puteti verifica si veti constata ca la a punerea consecutiva a contactului, pompa nu porneste. Cei care aveti opeluri din categoria 2 si nu utilizati un tester pentru amorsare, puteti proceda astfel….incepeti revizia cu schimbul filtrului de motorina, apoi puneti contactul. Pompa din rezervor va functiona cateva secunde si se opreste. Continuati revizia si la cca 10 minute, puneti iarasi contactul. Cu cat mai multe puneri de contact, cu atat mai putin aer in instalatie.
- La opelurile din categoria 1, AVEM problema regulatoarelor de presiune de pe pompa de motorina, la categoria 2, Nu. Categoria 2 vine din fabrica cu un al tip de pompa de injectie, cu un alt regulator de presiune care este si mai scump dar si mai durabil. La categoria 2, atunci cand regulatorul de presiune are probleme, masina produce cod de eroare, este obligatorie CODAREA NOULUI REGULATOR, altfel masina functioneaza la fel de prost. Nu generalizati ca si cauza a oscilatiilor, uzura regulatorului.
- Injectoarele sunt DIFERITE, nu doar ca si cod de piesa ci si ca mufa. Masina nu va recunoaste codurile de compensare de la unele la celelalte desi motorul functioneaza. In consecinta, motorul va functiona prost.
- La opelurile din categoria 1 galeria de admisie se infunda , la categoria 2, NU.
- La majoritatea opelurilor din categoria 2 avem o pompa de apa speciala, care are un pret de peste 1000 de lei dar care se uzeaza foarte greu si ajuta la incalzirea mai rapida a motorului. NU TREBUIE SCHIMBATA LA INLOCUIREA DISTRIBUTIEI.
- Clapetele de acceleratie si egrurile sunt diferite.
- La categoria 1, puteti vedea gradul de incarcare al DPFului. La categoria 2, NU, indiferent de tester.
- La categoria 1, aveti releu de bujii, la categoria 2 NU, comanda se face din ECU.
- La categoria 1 sunt probleme la cutia de viteze, la categoria 2, NU
In concluzie, inainte de a capta informatii tehnice, cautati in cartea de identitate a masinii si verificati ce tip de motor aveti.
Vom upgrada lista pe masura ce descoperim diferente notabile care va afecteaza.