Am tot spus ca spanul provocat de pompele de injectie denso nu este binevenit, indiferent de cantitate. Fireste ca daca intreaga masina a fost achizitionata cu 3000 euro, posesorul nu simte nevoia sa reconditoneze pompa de injectie si spera ca noi suntem prost informati sau lui, nu i se va intampla!! Cumpara cu greu un regulator de presiune si daca masina nu isi imbunatateste cu mult mersul, da vina pe piesa noua originala.
In ultima perioada, am descoperit multe pompe rail defecte. Ati ghicit ca senzorii (supapa de suprapresiune si senzorul propriuzis) sunt vinovatii, railul fiind o banala bucata de fier.
Noi reparam aceste pompe denso si vreau mai jos sa dau cateva sfaturi gratuite tuturor celor care au achizitionat o meriva sau un combo, pentru a fi mai simplu pentru toti:
1. daca nu ati facut o verificare inainte de achizitie, aruncati macar acum o privire in vasul filtrului de motorina. Daca acolo observati pilitura de fier, acest fapt va indica o pompa de injectie uzata, a carei reparatie costa maxim 1500 de lei, in functie de piesele uzate din interior. Daca veti merge cu aceasta pilitura in continuare, veti distruge sistemul de injectie si numai la un singur injector, pretul este de 300 euro. Sper ca ati retinut din postarile noastre anterioare ca injectoarele denso nu se repara, producatorul nu ofera piese de schimb. Reparatiile efectuate pe piata nu au viata lunga si va expuneti riscului de a topi un piston. Chiar daca se va repara pompa de injectie, inainte de montare trebuie curatat intregul sistem de alimentare, inclusiv conductele prin care circula motorina spre injectoare. Solicitati informatii daca aveti dubii asupra operatiei. Daca duceti masina la un atelier, supravegheati operatiunea deoarece….este simplu doar sa facturezi si sa schimbi numai filtrul de motorina.
Am tot spus ca la japonezi, gradul de uzura este acelasi si piesele sistemului de injectie au aceleasi defecte. Este putin probabil sa achizitionati o pompa/injector/regulator second hand in stare buna, avand in vedere ca mai toate se vand la un numar de km care prezinta acelasi defect. In concluzie, motorul 1.7 cdti Isuzu este o alegere inteleapta avand in vedere fiabilitatea dar daca ati achizionat o masina cu limita de uzura atinsa, investitia in schimbarea/repararea sistemului de injectie este costisitoare.
2. daca aveti dubii asupra bunei functionari a injectoarelor, solicitati un test pe banc profesional care sa precizeze presiunea de deschidere si timpul de descarcare pe retur. Nu acceptati povesti de genul…mai merge, etc….solicitati cele 2 repere. Pretul unei testari profesionale in bucuresti pe bucata este de 35 de lei. Sincer, daca eu as cumpara o astfel de masina, as testa imediat injectoarele pe banc pentru a stii durata de viata a lor inca de la inceput. Chiar daca ajungeti in situatia de a achizitiona injectoare second hand, nu le montati fara un test efectuat in prealabil pe banc. Manopera de montare/demontare costa si nu e recomandat sa aruncati banii pe…supozitii de genul….SUNT BUNE, LE-AM DEMONTAT DE PE O MASINA CARE MERGEA DOAR LA PIATA, BISERICA..ETC..