In ultima vreme am avut multi clienti care nu stiu ce inseamna diesel, au impresia ca utilizeaza camioane vechi si nu o masina cu injectie common rail comandata electronic.
Voi exemplifica mai jos 2 masini pentru a servi ca lectie pentru alti posesori de opeluri cu injectie denso. Testarea este transparenta, se poate discuta direct cu cei 2 pentru a va asigura de verdicitatea celor scrise aici.Ambele masini sunt opeluri astra j unde majoritatea testerelor permit citirea valorilor de compensare la ralanti.
Reamintim ca valorile de compensare pot indica starea injectiei DOAR la ralanti si nu in turatie, cele 2 exemple de mai jos fiind mai mult decat elocvente.
- Primul opel astra j prezenta intreruperi in turatie a motorului, nu foarte puternice dar suficiente cat sa ne trezeasca suspiciuni. Cum va dati seama daca aveti intrerpuperi??? Puneti mana pe volan si accelerati usor si progresiv masina pana la 2500 de turatii. Daca masina la un moment dat incepe sa trepideze, ati descoperit ca aveti minim 1 injector cu probleme. De multe ori aceste intreruperi sunt insotite de batai metalice ascutite care sunt sigur uzuri de injectoare. La o citire simpla a valorilor de compensare am ajuns la concluzia ca injectorul numarul 1 este uzat, valorile lui ajungand uneori la 2.2. In imagine, valoarea de compensare este de 1.16, la un injector uzat existand mereu osclatii. Nu ne-am hazardat sa schimbam un singur injector si am mers cu toate injectoarele pe banc, surpriza placuta fiind ca celelalte 3 sunt in parametri.
2. Exemplul 2 este mult mai important deoarece in ultima perioada se vehiculeaza ideea ca motoarele isuzu au avut ceva deficiente in ceea ce priveste calitatea in productie si de aceea pistoanele 3 sau 4, chiulasa…etc..ar avea probleme. Nu putem crede asa ceva la minim 250.000 km dar cine este interesat poate sa citeasca pe internet studiile tehnice universitare legate de consecintele provocate de un injector defect. Deci, masina avea la ralanti compensatii ok care nu indicau uzuri exagerate dar in turatie prezenta intreruperi si un mers zgomotos. Cum posesorul a platit un pret exagerat pentru repararea unui motor la un mare atelier in ale opelului din bucuresti am solicitat fisele de banc deoarece suntem siguri ca injectia este obosita. Atelierul in cauza nu au furnizat nicio fisa, taxand posesorul cu 180 de lei pentru curatarea fiecarui injector, schimband unul, etc. Din punctul meu de vedere, povesti nemuritoare, a caror consecinta putea fi inca un motor defect.